Wereldwinkel Barendrecht bestaat in januari 50 jaar. Een goede gelegenheid om met een modern logo te komen, dat in alle uitingen van de winkel gebruikt kan worden.

Het nieuwe logo is ontworpen door vierdejaars leerlingen van de Focus Beroepsacademie, met het profiel Media Vormgeving en ICT. Ze hebben de opdracht om buiten schooltijd het logo te ontwerpen en te maken.

Het leerling team bestaat uit: Kevin Ottervanger, Leila Elmahi, Owen Huisman, Shabad Singh, Mikita de Leeuw, Filip Gajtkowdski. Ze werden begeleid door de docenten F. Bakker en R. Leenders.

In het logo wordt de eerlijke handel in de wereld benadrukt, waarbij door middel van een loep al naar gelang kan worden ingezoomd of worden uitgezoomd naar een deel in de wereld. De fairtrade producten worden immers over de hele wereld gemaakt.

De kleuren groen voor aarde en blauw voor water komen in het logo terug. Het logo kan ook na de feestelijke activiteiten in 2023 worden gebruikt.

Half december 2022 werd het logo door de leerlingen en hun begeleiders overgedragen aan bestuursleden van de Wereldwinkel. Daar is men onder de indruk van het resultaat. Bestuursleden en medewerkers gingen dan ook graag met het ontwerpteam op de foto.

Foto: Arco van der Lee / De Schakel.

De banners met het nieuwe logo zijn eveneens ontworpen door leerlingen van de Focus Beroepsacademie. De hoofdkleur voor de banner is oranje, omdat deze kleur meer opvalt tegen de voor- en achtergrond van de winkel.

Al deze leerlingen waren op dinsdagmiddag 17 januari j.l. met hun docenten aanwezig bij de onthulling op de Middenbaan. Met het plaatsen van de 2 banners door burgemeester Veldhuijzen, werd het jubileumjaar geopend en ging hij met de ontwerpers op de foto.

De burgemeester wenste de Wereldwinkel ‘de hoogste omzet ooit’ toe. Daarna was er voor vrijwilligers, bestuur, oud-vrijwilligers en de scholieren een gezellig samenzijn. (tekst: De Schakel)